Veel aandacht voor houding, motoriek, zuiverheid en expressie
Het lesgeven is gebaseerd op inzichten van de bekende vioolpedagoog Qui van Woerdekom (destijds verbonden aan het conservatorium Den Haag). Voor de methodiek heb ik lessen gevolgd bij Joyce Tan (conservatorium Utrecht) en Jan Schoonenberg (muziekschool Amersfoort). Hun methode beoogt natuurlijke, ontspannen én efficiënte bewegingen.
Houding, motoriek, zuiverheid en expressie krijgen op les veel aandacht, maar het draait uiteindelijk om het begeleiden van elke leerling in zijn of haar persoonlijke ontwikkeling.

Kinderen doen er gemiddeld 3 jaar over voordat hun vioolspel mooi gaat klinken. Beginnende leerlingen vanaf 9 jaar moeten zich dit goed realiseren. Het komt namelijk voor dat zij zich in de puberleeftijd voor hun instrument gaan schamen. In dat geval moeten zij zeer gemotiveerd zijn om door te gaan.
Tweemaal per jaar krijgen kinderen een geschreven rapport, zodat ouders en kinderen weten wat goed gaat en waar het komend halfjaar verder aan zal worden gewerkt.